INFO NEWS

[13. INFO NEWS][bleft]

Video ERK

[07. VIDEO][threecolumns]

Penghargaan RTM dan Konsert Rockers Apa Khabar

Penghargaan RTM dan Konsert Rockers Apa Khabar

Tahun 2015, pastinya akan membuka satu lebaran baru kepada dunia muzik rock tanahair.  Ketandusan muzik genre ini kembali hangat dengan kemunculan kembali muzik rock yang mampu mengegar Restoran Gulam Mee, Kota Damansara tempohari, Ini terhasil apabila 13 band rock mempersembahkan kembali muzik rock masing-masing. Sambutan dari peminat dan pemerhati muzik begitu ketara, dengan kehadiran pengunjung yang begitu ramai.

Konsert Rockers Apa Khabar yang dibawakan oleh IBAR group dengan usahasama dari RAK dan PAKAR adalah bagi sambutan penghargaan oleh pihak RTM ( Radio TV Malaysia) bagi musim Rockers Apa khabar Pertama.

- 13 kumpulan rock yang membuat persembahan Lan Gamma and the Supermen, Ababil, Azimat Band, Sniperz, Sakura, Baji (BarG), Trimmer, Lestari, Sutera87, Fantasia, Senna, Lipan Bara dan Qiara.
- RAK, Ibar Group, Pakar, Prism, BloodBrothers Team, Sabahan Rockers, 


Atur cara majlis dimulakan dengan ucapan dari wakil-wakil pihak penganjur yg terlibat iaitu dari IBAar group, Pakar, Prism dan wakil dari pihak RTM. Seterusnya penyerahan sijil oleh En Mazlan Hashim kepada Kumpulan yang menyertai Rockers Apa Khabar  season pertama.
Sesi Persembahan pertama diceriakan dengan kemunculan Lan Gamma & The Supermen, Sniperz, Azimat ,Sakura dan Fantasia. Sesi direhatkan dengan penyerahan sijil orlh wakil RTM dan wakil dari pihak Artis otai seperti Judy Bloodshed, Hamdan bloodshed,dan Man Putra.

Selain itu sesi di sambung semula dengan tayangan scrin besar slide penghargaan kepada insan -insan seni rock yang telah pergi meninggal dunia seperti arwah Aob Bass (Satira), Vokalis kumpulan Masa,  Sham Gitarist (Sutera) dan lain lain.

Seterusnya kumpulan sutera87 kembali menghangatkan suasana dengan lagu yang dicipta oleh arwah Sham sutera, diikuti oleh kumpulan Senna, Baji, dan Qiara.

kumpulan Lipan Bara yang sudah begitu lama tidak didengari kembali muncul diatas pentas dengan showmanship yang bertenaga. Kumpulan Trimmer juga tidak kurang hebatnya dengan menyampaikan lagu berentak rancak dan disudahi dengan persembahan kumpulan lestari.


Source : Era Rock Kapak
Post A Comment
  • Blogger Comment using Blogger
  • Facebook Comment using Facebook
  • Disqus Comment using Disqus

No comments :


Rock Album

[15. ROCK][threecolumns]

CD Dan Kaset

[19. CD-KASET][list]

LIRIK

[22. LIRIK LAGU][twocolumns]

METAL-INDIE ALBUM

[16. METAL-INDIE][bsummary]

FLYERS

[12. EVENT][twocolumns]